Chopard-sieraden

Designer sieraden zijn altijd al gewild bij vrouwen en mannen die enthousiast zijn over sieraden.

Heeft u Chopard-sieraden en wilt u deze verkopen?

Met Marius Tsakonis als eigenaar breidt Kost-Baar zijn handelsrelaties sinds 1926 gestaag uit en helpt u graag bij het waarderen of verkopen van uw Chopard-sieraden. Dankzij internationale contacten en afzetmarkten kunnen wij u helpen om maximale prijzen te realiseren. Een verkoop is bij ons altijd persoonlijk en legitiem (tonen van het identiteitskaarten of rijbewijs) plaats. Integriteit en competentie staan ​​bij ons voorop, zodat we een wederzijds vertrouwen kunnen opbouwen. Voor ons is het belangrijk om in uw bijzijn de meegebrachte items te beoordelen, controleren en wegen, zodat u op elk moment vragen kunt stellen. U bent van harte welkom op ons kantoor of u kunt ter plaatse een afspraak maken voor een huisbezoek. Bij verkoop ontvangt u het aankoopbedrag direct contant of, indien u wenst, de betaling via overschrijving.

The Chopard Manufactory is sinds 1860 een succesvol traditioneel bedrijf in de horloge- en sieradenindustrie, gevestigd in Genève (Zwitserland). Chopard staat voor buitengewone horlogemodellen met een elegante ontwerptaal. Chopard-modellen maken indruk met hun precisie en functionaliteit. In de sieradensector moeten de emoties van de klanten worden aangepakt door middel van fijn, hoogwaardig vakmanschap.

Het bedrijf Chopard werd in 1860 in Sonvilier (Zwitserland) opgericht door Louis-Ulysse Chopard , een Zwitserse horlogemaker. Hij concentreerde zich aanvankelijk op de productie van zeer nauwkeurige zakhorloges en chronometers en leverde zijn werken aan de Zwitserse spoorwegen. Chopard kreeg een hoge mate van waardering van horlogeliefhebbers door de fabricage van nauwkeurige, betrouwbare horloges. De klanten waren te vinden in Oost-Europa, Rusland of Scandinavië. In de loop van de volgende decennia werd de productie van sieraden ook steeds belangrijker.

 

Chopard hanger, maan en sterren

De oprichter van het bedrijf stierf in 1915 en zijn zoon Paul-Louis zette het bedrijf voortaan voort. De werkplaats werd in 1937 verplaatst naar Genève en in 1943 nam Paul André Chopard, de kleinzoon van de oprichter, het bedrijf over. Karl Scheufele III was erg geïnteresseerd in het kopen van de Chopard-fabriek, die toen nog klein was. Scheufele kwam uit een familiedynastie die in goud zat en horloges verkocht in Pforzheim. Op een gegeven moment besloot het bedrijf Scheufele te stoppen met het maken van sieraden en zich te concentreren op het maken van horloges. In 1963 ontmoetten Karl Scheufele III en Paul André Chopard elkaar in Genève om te onderhandelen over de verkoop. De verkoop werd onmiddellijk beslist en Karl Scheufele III kon de fabricage in het verdere verloop zeer positief beïnvloeden, wat een positief effect had op de groei en erkenning van het bedrijf wereldwijd. In 1974 richtte Scheufele nog een werkplaats op in Genève.

 

 

Chopard armband, olifant

Karl Scheufele wist het bedrijf met veel ambitie en vakmanschap internationaal bekend te maken en een andere meevaller is dat zijn kinderen sinds 1980 als co-voorzitters actief zijn in het familiebedrijf. Sindsdien zijn de rollen duidelijk toegewezen. Caroline Scheufele is verantwoordelijk voor de damescollectie en ontwikkelde zowel de sieradenbranche als de hoge sieradencollectie. Haar broer Karl-Friedrich is verantwoordelijk voor de sportieve horloges in de herencollectie. Sinds de jaren negentig is hij de algemeen directeur van het hoofdkantoor van Chopard in Fleurier (Zwitserland). Voor de broer Karl-Friedrich en zijn zus Caroline zijn niet alleen het hoge niveau van vakmanschap en de hoge standaarden van de fabricage van al hun producten belangrijk, maar ook duurzaamheid. De broers en zussen verwerken 100% etnisch goud.

In het begin was het doel om uiterst nauwkeurige chronometers en zakhorloges met liefde voor detail te vervaardigen. De implementatie overtuigde de toenmalige klantenkring zodat Chopard zich ontwikkelde tot een succesvol bedrijf met een hoge reputatie. Het bedrijf geniet tot op de dag van vandaag een goede naam. Bijzonder opmerkelijke ontwikkelingen zijn bijvoorbeeld de creaties van speciale horloge-edities ter ere van oldtimers en hun Grand Prix-evenementen en het idee en de implementatie van de zogenaamde “Happy Diamonds”-collectie (1976) in sieraden en in de horlogesector. Chopard is de uitvinder van het ontwerp van bewegende diamanten in sieraden en horlogekasten. Een vaak gekopieerd ontwerp, maar wat nooit de perfectie van de Chopard-bedrijf  heeft bereikt. Een ander hoogtepunt is de “The Red Carpet”-collectie Uiterst fijn gekleurde edelstenen en weelderige dessins domineren hier voor liefhebbers van flora en fauna en voor vrouwen die gewend zijn een grootse entree te maken. Chopard verkoopt ook met succes luxe artikelen zoals geuren en tassen.
Het succesverhaal omvat nu ook een wijnmakerij die sinds 2012 wordt gerund door Karl-Friedrich Scheufele in Frankrijk.